Kamis, 28 Juli 2011

the real quotes

Ada yang nge tagg quotes buat gw ..
Mungkin, waktu itu status facebook gw lagi tentang "Menangis"

coba simak baik2 ,,


First, just like another glue, before you applied this glue, you should clean up the surfaces and makes sure it's dry. Mean that you should let go your hurt feeling, disappointment, regrets, anger, vengeance, etc. You should let go those things. Let the pass to be the past. And no more crying, remember, you should make it dry surfaces, not wet but dry.

Second, apply the glue, it's God love. You should understand that everybody were born for purpose. And because God start it all with you from the womb of your mother, then He knows best the purpose of you. Many things happened beyond our control and understanding. But God is there and always in control. He is leading us. His aim is to get us to the purpose of our life. So put the glue of surrender in God love. God wouldn't be God if He is not intend to give the best and goodness to us in His purposes. Again, just surrender and let God have His ways.

Third, just like all glue, after you applied, you should tighten close every pieces to bond all together. How then you do this? by tighten your palm together, and pray. Keep on pray and pray. God always listen to people pray. and pray do powerful. It's change people life. More pray, more strong heart you will be.

That is the glue everyone. :)

hal ini buat gw bener2 ngerti, ternyata di sela tangisan, kegalauan gw selama ini,
emang udah jaannya dan kudu terima ..
dan emang benar, Tuhan ga pengin gw terlalu lama terima semua kesakitan ini, buktinya hanya sementara ,,

hmmh , ini pelajaran berharga buat gw, kalau hidup itu tetap andalkan Tuhan,
ga cuma sekedar itu sih, gw juga kudu terus berdoa dan mendoakan apa aja yang sudah jadi pengalaman berharga dalam hidup gw, apapun itu ..

Thank You My Saviour Lord,
Jesus

2 komentar:

  1. suka banget saii pke perumpamaan lem..
    emang bener hrus bner2 kering smpe akhirnya lem'nya bisa merekat kuat..
    kuat lo yaa..
    untuk menjadi kering itu jg dbutuhkan waktu..
    dan itu berarti kita harus sabar..
    ingat.. sabar..
    tuhan bersama orng2 yg sabar :D

    BalasHapus
  2. aseeeekkkk .. like this bgt sama kata2mu ..
    belajar jg dari kamu ..
    bukan gimana2 loh ya, aku rasa gini ..
    emang sesuatu bakal indah pada waktunya , ketika itu juga kita membuahkan hasil yang begitu indahnya

    BalasHapus